קוד תאריכי ייצור לאלו הנזהרים לא לאכול רק מהמיוצר אחרי פסח

זה המקום לתת טיפים ועצות טובות בענייני מחשבים בלבד. וכן לכתוב מדריכים לתוכנות או לפעולות שונות במחשב.

מנהל: מפקח

חוקי הפורום
בפורום זה ניתן לכתוב רק אשכולות עם תוכן ולא שאלות. כל אשכול שיפתח בצורת שאלה ימחק מיידית. לשאלות נועדו הפורומים האחרים.
כמו כן. אין להעתיק מדריכים מפורומים אחרים ברשת. אנא נהגו על פי הכללים לטובת הסדר הטוב.

Re: קוד תאריכי ייצור לאלו הנזהרים לא לאכול רק מהמיוצר אחרי פ

הודעהעל ידי שואג » כ"ד ניסן התשע"ו, 14:08

שוב שים לב שהרב ויא כתב 6120 ולא 6121
שואג
 
הודעות: 37
הצטרף: י"א סיון התשע"ד, 22:52
תודות שנשלחו: 3 פעם
תודות שהתקבלו: 7 פעמים ב 5 הודעות

Re: קוד תאריכי ייצור לאלו הנזהרים לא לאכול רק מהמיוצר אחרי פ

הודעהעל ידי ידיעון » כ"ד ניסן התשע"ו, 16:46

זה התאריך שעלה לו בחיפוש של מוצאי פסח
וכמובן שצריך להוסיף את השבת.
בהצלחה
סמל אישי של המשתמש
ידיעון
משתמש וותיק
משתמש וותיק
 
הודעות: 3484
הצטרף: א' חשון התשס"ט, 22:16
תודות שנשלחו: 1271 פעם
תודות שהתקבלו: 1925 פעמים ב 877 הודעות

Re: קוד תאריכי ייצור לאלו הנזהרים לא לאכול רק מהמיוצר אחרי פ

הודעהעל ידי זיסל » כ"ד ניסן התשע"ו, 20:22

עיצוב פרסטיז' כתב:עדכונים ב"קול הלשון" למאפיות

03-6171144

יש איזה מקום שאפשר לקבל את כל העדכונים? פשוט אין לי עצבים להקשיב כל יום בטלפון
זיסל
 
הודעות: 92
הצטרף: ד' תשרי התשע"ה, 16:11
תודות שנשלחו: 6 פעם
תודות שהתקבלו: 17 פעמים ב 13 הודעות

Re: קוד תאריכי ייצור לאלו הנזהרים לא לאכול רק מהמיוצר אחרי פ

הודעהעל ידי צורבא מרבנן » כ"ד ניסן התשע"ו, 20:32

באתר קול הלשון ישנם כל העדכונים
בשיעורים חיים בשיעורי השבוע האחרון תמצא כל יום את השיעורים של הרב חיים כ"ץ
סמל אישי של המשתמש
צורבא מרבנן
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם
 
הודעות: 720
הצטרף: י' שבט התשס"ח, 08:32
תודות שנשלחו: 12 פעם
תודות שהתקבלו: 55 פעמים ב 41 הודעות

Re: קוד תאריכי ייצור לאלו הנזהרים לא לאכול רק מהמיוצר אחרי פ

הודעהעל ידי ישראלי » כ"ה ניסן התשע"ו, 21:29

קיבלתי במייל
=================================
עומק הפשט גיליון מספר 56 בעניין נטחן ונאפה לאחר הפסח - לקבלה במייל 5047867@okmail.co.il
גליון נושא: 'נטחן ונאפה לאחר הפסח'
מנהג המחמירים:
כיתובים: בדיקה זו מועלת רק לגבי המוצר עצמו ולא לגבי המרכיבים שיש בו, למרות שכתוב מיוצר לאחר הפסח אין כיתוב זה כולל את המרכיבים מאחר שעל פי דין מותר לאכול חמץ שנמכר לגוי כדין. אולם אם כתוב נטחן ונאפה לאחר הפסח הכוונה גם על כל הרכיבים שיש במוצר הם מאחר הפסח כולל הקמח שנלתת רק לאחר הפסח או רכיבים שאין בהם חשש חמץ כגון קמח יבש. (למעט מוצרי אוסם שלמרות שכתוב רק מיוצר, הכוונה שכל המרכיבים הם מאחרי פסח).
'פעקלעך' אחרי פסח...
שאלה: מעשה שהיה, באברך שהתקשר לרב חשוב בעיר בית שמש, שמצא אחרי הפסח 'פעקעלך' של שבת חתן ('אויפרוף') שיש בהם ופלים וביסלי שהם חמץ גמור, שהחביאו הילדים במגירה של החפצים שלהם, ובניקיון לפסח הילדים עזרו לנקות לפסח ואמרו שהם משאירים לבינתים את הממתקים, ונשכח ונשאר עד אחרי פסח. כעת הנדון האם עבר על בל יראה והאם מותר באכילה. שהרי הממתקים שייכים לילדים ולא מועיל עליהם מכירת חמץ שאינו שייך לאבא.
פיענוח קודי ייצור !
לדוגמה 6,122: הספרה הראשונה מצד שמאל 6, מורה על שנת הייצור בקיצור - 2016. הספרות הבאות 122, מציינות את היום בשנה בו ייצרו את המוצר, דהיינו ב-1/5/2016, = כ''ג ניסן תשע''ו. שזה אחר 122 יום מתחילת השנה הלועזית (לעיתים נוספת לאחר מכן גם שעת הייצור).
קבצים מצורפים
עומק הפשט 56 קדושים תשע''ו - נטחן ונאפה לאחר הפסח.pdf
(697.01 KiB) הורד 207 פעמים
סמל אישי של המשתמש
ישראלי
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם
 
הודעות: 554
הצטרף: ז' אלול התשע"ד, 11:15
תודות שנשלחו: 117 פעם
תודות שהתקבלו: 98 פעמים ב 79 הודעות

המשתמשים הרשומים מתחת שלחו תודה ל ישראלי על הודעה זו
tealight (כ"ה ניסן התשע"ו, 22:24), מאיר-נתיב (כ"ה ניסן התשע"ו, 23:34)

Re: קוד תאריכי ייצור לאלו הנזהרים לא לאכול רק מהמיוצר אחרי פ

הודעהעל ידי חגי » ל' ניסן התשע"ו, 22:23

ישראלי כתב:קיבלתי במייל
=================================
עומק הפשט גיליון מספר 56 בעניין נטחן ונאפה לאחר הפסח - לקבלה במייל 5047867@okmail.co.il
גליון נושא: 'נטחן ונאפה לאחר הפסח'
מנהג המחמירים:
כיתובים: בדיקה זו מועלת רק לגבי המוצר עצמו ולא לגבי המרכיבים שיש בו, למרות שכתוב מיוצר לאחר הפסח אין כיתוב זה כולל את המרכיבים מאחר שעל פי דין מותר לאכול חמץ שנמכר לגוי כדין. אולם אם כתוב נטחן ונאפה לאחר הפסח הכוונה גם על כל הרכיבים שיש במוצר הם מאחר הפסח כולל הקמח שנלתת רק לאחר הפסח או רכיבים שאין בהם חשש חמץ כגון קמח יבש.[size=150] (למעט מוצרי אוסם שלמרות שכתוב רק מיוצר, הכוונה שכל המרכיבים הם מאחרי פסח).[/size]
'פעקלעך' אחרי פסח...
שאלה: מעשה שהיה, באברך שהתקשר לרב חשוב בעיר בית שמש, שמצא אחרי הפסח 'פעקעלך' של שבת חתן ('אויפרוף') שיש בהם ופלים וביסלי שהם חמץ גמור, שהחביאו הילדים במגירה של החפצים שלהם, ובניקיון לפסח הילדים עזרו לנקות לפסח ואמרו שהם משאירים לבינתים את הממתקים, ונשכח ונשאר עד אחרי פסח. כעת הנדון האם עבר על בל יראה והאם מותר באכילה. שהרי הממתקים שייכים לילדים ולא מועיל עליהם מכירת חמץ שאינו שייך לאבא.
פיענוח קודי ייצור !
לדוגמה 6,122: הספרה הראשונה מצד שמאל 6, מורה על שנת הייצור בקיצור - 2016. הספרות הבאות 122, מציינות את היום בשנה בו ייצרו את המוצר, דהיינו ב-1/5/2016, = כ''ג ניסן תשע''ו. שזה אחר 122 יום מתחילת השנה הלועזית (לעיתים נוספת לאחר מכן גם שעת הייצור).


ע"פ הרה"ג ר'חיים כץ שליט"א השנה יש שינוי באוסם ממה שהיה בשנים קודמות, שכאשר כתוב מיוצר אחרי פסח הכוונה שכל הרכיבים מאחרי פסח [כדוגמת הביסלי שכך כתוב עליו] והיכן שכתוב נאפה אחרי פסח הכוונה היא שיש חומרים שנמכרו במכירת חמץ [כדוגמת הלחמית שראיתי שכתוב נאפה לאחר הפסח]. [נכתב כהסבר על הנאמר לעיל ולא בא לחלוק ח"ו]
סמל אישי של המשתמש
חגי
 
הודעות: 56
הצטרף: י"ב תשרי התשע"ה, 16:00
תודות שנשלחו: 67 פעם
תודות שהתקבלו: 23 פעמים ב 21 הודעות

Re: קוד תאריכי ייצור לאלו הנזהרים לא לאכול רק מהמיוצר אחרי פ

הודעהעל ידי ישראלי » י' אייר התשע"ו, 22:49

קיבלתי במייל
=================================
בס''ד
גליון נושא: 'דעת גדולי ישראל'
הגר''א מוילנא
הידור: והעיר הגר''מ שטרנבוך שליט''א (בתשובות והנהגות חלק ה' או''ח סימן ק''ח), שהגר''א החמיר רק לעצמו ולא לאחרים. עוד העירו שגם כלפי היתר עיסקא שהוא חשש איסור דאוריתא כתוב במעשה רב להחמיר, ושם העולם מקילים, ואילו בחמץ אחר הפסח שמדינא מותר והוא בגדר חומרא יתירא, בזה מחמירים (ר.י.ג.). והורה הגרש''ז אוירבאך זצ''ל (הליכות שלמה פסח עמוד קלח) שהמחמיר יחמיר לעצמו וכן נהג הוא בעצמו, אך לא כהוראה לרבים, שלא להוציא לעז על המכירה. וכתב הגר''מ פינשטיין זצ''ל (אג''מ ח''ד סימן צ''ה) שאין סברא להחמיר אחר הפסח שלא לאכול חמץ שנמכר לגוי. והורה הגרי''ש אלישיב זצ''ל (הגדש''פ עם פסקי הגרי''ש עמוד 29) שהוא רק בגדר הידור. וכן דעת הגר''ש הלוי ואזנר זצ''ל (מבית לוי פרשה ס''ז אות ו') שמותר לסמוך על המכירה לאחר הפסח.
'פולמוס' - מכירת חמץ של חילונים...
מסמך דתי: הפקפוק המשמעותי שקיים על המכירה בזמננו הוא מכח הוראת הגרי''ש אלישיב זצ''ל (הליכות שדה 172 עמוד 22) שאין מועיל מכירת חמץ שאין בו תוקף חוקי שנחתם על ידי יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות, בפרט כאשר אינו מיוזמתם אלא מחמת כורח חיצוני של קבלת הכשר. וזה אומדנא דמוכח שדעת המוכר שהוא חותם רק על מסמך דתי, ומבחינת מנהלי המפעלים שאינם שומרי תורה ומצוות מדובר ב'טקס דתי' גרידא, והרי המוכר יוכל לפנות לבית משפט ולבטל את המכירה בתואנה שבמשפט העברי קיים עילה לביטול עיסקא כאשר החוזה הוא למראית עין בלבד. במקרים כאלו סבר הגרי''ש שאין זה רק בגדר חומרא לא לצרוך מוצרים של לפני פסח אלא מעיקר הדין.
אין הכשר על הסוכנים!
ל''ג בעומר: למרות שהמפעל חתום בכשרות מהודרת, וגם בעל החנות מציג שטר מכירת חמץ, עדיין יתכן שמוצר זה יצא משערי המפעל לפני פסח ולא נמכר כדין, כיון שהיה אצל סוכן חילוני המתווך בין המפעל למכולת שהוא אינו כפוף למערכת הכשרות, ואולי לא עשה כלל מכירת חמץ. ובכדי שלא להכשל חלילה בחמץ שעבר עליו הפסח אם לא נמכר, יועיל הגדר לא לאכול כלל חמץ מלפני פסח. ומצוי בל''ג בעומר כשנוסעים למירון ונכנסים לאיזה קיוסק נידח, שגם אם יש בחנות שטר מכירת חמץ עדיין יתכן שהסוכן שסיפק את הסחורה לחנות לא עשה מכירה כדין.


נ.ב. עקב שינויים ועדכונים רבים, צורף גם העלון הקודם.



נשלח אליך לפי רשימת התפוצה במייל של עלון 'עומק הפשט'
קבצים מצורפים
עומק הפשט 57 אחרי תשע''ו - דעת גדולי ישראל.pdf
(696.75 KiB) הורד 148 פעמים
עומק הפשט 56 קדושים תשע''ו - נטחן ונאפה לאחר הפסח.pdf
(699.5 KiB) הורד 143 פעמים
סמל אישי של המשתמש
ישראלי
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם
 
הודעות: 554
הצטרף: ז' אלול התשע"ד, 11:15
תודות שנשלחו: 117 פעם
תודות שהתקבלו: 98 פעמים ב 79 הודעות

Re: קוד תאריכי ייצור לאלו הנזהרים לא לאכול רק מהמיוצר אחרי פ

הודעהעל ידי ישראלי » י' אייר התשע"ו, 22:50

קיבלתי במייל
=================================
בס''ד
גליון נושא: 'חמץ שנמכר לגוי בפסח'
דקדוק והידור !
ראוי להחמיר: שאלתי את הגר''ע אוירבאך שליט''א, מה צריך לכתוב למעשה לציבור, האם צריך להחמיר בחמץ שנמכר לגוי. ואמר לי, אם המוכר שומר תורה ומצוות מותר למעשה לאכול מהחמץ שמכר לגוי ואין צריך להחמיר. אך אם המוכר חילוני שאין גומר בדעתו למכור 'ראוי להחמיר'. [וסיפר מעשה שהיה, ששאלו בעל מפעל חילוני אחרי שחתם על שטר מכירת חמץ, מה יעשה אם יבוא הגוי באמצע הפסח לקחת את החמץ, ענה בעל המפעל - 'אני אזרוק אותו מכל המדרגות']. אולם למרות זאת אין זה בגדר איסור, כי כבר הורה אביו הגרש''ז אוירבאך זצ''ל שכיון שעשה מה שהרב הורה לו לעשות, כבר לא שייך לקונסו.
והוסיף שכל זה לגבי חמץ גמור מלפני פסח אבל לגבי מרכיבים אין צריך להחמיר, שהרי כל השנה עד הפסח הבא משתמשים במרכיבים מחמץ שנמכר לגוי בפסח הקודם (ד.ג.), ומצוי שזה גורם למתח בבית. ובפרט לגבי קמח שיתכן מאוד שאינו חמץ כלל. עכ''ד.
הסיבות להחמיר...
מאידך לדעת המחמירים ישנם כמה סיבות להחמיר, ונפרט את חלקם. הערמה: המציאות כיום שמכירת חמץ היא בסיטונאות של רשתות ענק בעלי עשרות סניפים, הפרוסים בכל רחבי הארץ, ויש טוענים שלא עולה על דעת הגוי לקחת את החמץ בפועל מכל המקומות הללו, כי אין לו אפשרות טכנית לשלוט על הררי החמץ הנמכרים לו, [אין לו מה לעשות עם 100 טון ביסלי, גם אין לו מידע איך משווקים ספינה טעונה פסטה שנמצאת בים התיכון]. לטענה זו למרות שקיי''ל שדברים שבלב אינם דברים, כאן זה אומדנא דמוכח בלבו ובלב כל אדם שאינו רוצה למכור.

"דיוטי פרי" (DUTY FREE) בנתב"ג
ישנה בעיה נוספת, במקרה שבחנות זו מוכרים חמץ בפסח, ויש בחנות מוצרים שיצאו משערי המפעל לפני פסח, כגון אלו שקונים וויסקי בחנויות "דיוטי פרי" בנתב"ג שישנם חנויות המחללים שבת וחג בפרהסיה, ומוכרים בפסח חמץ גמור! (קיימת חנות של יהודי שומר תורה ומצוות שעושים מכירת חמץ כדין, ליד משרדי אל-על / להכנס בשרוולD עד הסוף). וכן במקרה שבעל החנות אוכל בפסח מהחמץ של החנות שנמכר לגוי, באופנים אלו יש בעיה גם אם יעשו מכירת חמץ, כיון שמוכח שבאמת לא גמר בדעתו למכור (אם לא שנאמר שהוא גזלן אז כשאוכל).




נשלח אליך לפי רשימת התפוצה במייל של עלון 'עומק הפשט'
קבצים מצורפים
עומק הפשט 58 בהר תשע''ו - חמץ שנמכר לגוי.pdf
(788.5 KiB) הורד 163 פעמים
סמל אישי של המשתמש
ישראלי
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם
 
הודעות: 554
הצטרף: ז' אלול התשע"ד, 11:15
תודות שנשלחו: 117 פעם
תודות שהתקבלו: 98 פעמים ב 79 הודעות

Re: קוד תאריכי ייצור לאלו הנזהרים לא לאכול רק מהמיוצר אחרי פ

הודעהעל ידי ישראלי » י"ז אייר התשע"ו, 23:34

קיבלתי במייל
=================================
בס''ד

גליון נושא: 'ביטול חמץ'

כעפרא דארעא!

בביאור מהות הביטול יש 4 דעות בראשונים - רש''י (משוי ליה כעפרא), תוס' (הפקר ואינו עובר על שאינו שלו), רמב''ן (כיון שגילה דעתו שאין חפץ בחמץ, שוב לא עשאן הכתוב כאילו הן ברשותו.), ור''ן (דעתו מסכמת לדעת התורה וממילא אינו שלו), והמשנ''ב (סימן תל''ד ס''ד יד) העתיק לשון הרמב''ן והר''ן. אולם לכולי עלמא יסוד הביטול הוא שמסיח דעתו מהחמץ ואינו חשוב בעיניו לכלום. אלא שנחלקו איך מועיל האם זה מדין הפקר או מדין אחר, ומדוע מועיל בינו לבין עצמו.

200 שקל...

חמץ בפסח: שאל רה''י הגרא''י פינקל שליט''א (בשיעורו, ישיבת מיר ירושלים, ביהמ''ד 'בית שלום', ז' אייר תשע''ו) היכן מצינו צד כזה שיוכל אדם ללכת בליל הסדר לעיר העתיקה, ויקנה חמץ, ויניח את החמץ על שולחנו בליל הסדר יחד עם הקרבן פסח? לתדהמת הציבור שלף שטר של 200₪ והכריז: כל מי שעונה תשובה נכונה, מקבל מיד את הכסף!

100 דולר...

חמץ כל השנה: עוד שאל רה''י, היכן מצינו כזה צד, שיהיה איסור לאכול חמץ כל השנה? לתדהמת הציבור שלף שטר של 100$ והכריז: כל מי שעונה תשובה נכונה, מקבל מיד את הכסף!







נשלח אליך לפי רשימת התפוצה במייל של עלון 'עומק הפשט'

להסרה מרשימת התפוצה שלח מייל לכתובת זו עם המילה 'הסר'
קבצים מצורפים
עומק הפשט 59 בחוקותי תשע''ו - ביטול חמץ.pdf
(696.41 KiB) הורד 172 פעמים
סמל אישי של המשתמש
ישראלי
משתמש מתקדם
משתמש מתקדם
 
הודעות: 554
הצטרף: ז' אלול התשע"ד, 11:15
תודות שנשלחו: 117 פעם
תודות שהתקבלו: 98 פעמים ב 79 הודעות

הקודם

חזור אל טיפים מדריכים ועצות טובות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־3 אורחים